fredag den 25. august 2017

Vintereventyr

I går offentliggjorde forlaget Dreamlitt vinderne af deres eventyrs konkurrence. Jeg havde også sendt et bidrag ind og det blev udvalgt til at indgå i samlingen af vinter og juleeventyr. Mit bidrag hedder: Eventyret om Sne.

Jeg er glad og stolt. Da jeg fik beskeden var jeg helt rundt på gulvet. Jeg måtte læse mailen igennem mindst ti gange, før jeg forstod at det var rigtig nok :-D

En ting er at skrive fantasy, en anden ting er at begrænse sig på lidt plads. Jeg har før deltaget i novellekonkurrencer, uden at være heldig. Denne gang var det også anderledes. Et eventyr skal overholde visse regler, som jeg selvfølgelig undersøgte nøje på Wikipedia. Hvis du har en god person, så skal der også være en ond. Hvis der er lys, skal der også være mørke. Eventyr er fulde af kontraster. Og det var faktisk det, jeg syntes var den største udfordring.

I starten var jeg i tvivl om et plot, men heldigvis fandt jeg den rette inspiration. Jeg tænker at lave et indlæg om dette, når vi kommer nærmere udgivelsen, som skulle ligge sidst på året. Datoen kender jeg desværre ikke endnu. Vil det være noget i kunne være interesseret i? Altså hvordan jeg fandt på historien, hvordan jeg skabte mine personer? Måske vise nogle billeder som gav inspiration. Og jeg må også takke mine børn for at komme med ideen til noget der skulle være med, dette vil jeg også komme ind på i et senere indlæg ;-)

Jeg har på fornemmelsen at dette år bringer noget godt med sig, og det er med at nyde det til fulde!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar